Friday, December 5, 2008

Drezdai kirándulás (2008.11.29.)




















Már egy ideje tervezgettük hogy Drezdába is ellátogatunk, hát most végre összejött! Ide egy kicsit hosszabb vonatút vezetett mint Lipcsébe, két átszállással jutottunk el a városba, de a vonatút is álomszép volt, mert éppen esett a hó és ez gyönyörüvé tette a tájat!
A város maga csodálatos és hatalmas, bejártuk gyalog a központi pészét és rengeteg képet csináltunk róla, és persze már karácsonyi vásár is volt ott, jóval hatalmasabb mint a Jénai!
Nekem a legjobban egy kastélyhoz hasonlítható épitmény tetszett (a Zwinger), ott van egy elég nagy képtár is, tele középkori, reneszánsz, barokk rokokó stilusú híres festök képeivel. Ùgy éreztem ezt a lehetöséget nem hagyhatom ki hogy magamba szívjak egy kis kultúrát, úgyhogy én végigjártam az egészet, persze Patriék nem jöttek velem, azt mondták öket nem érdekli az ilyesmi inkább tovább csavarogtak a városba és nézegették a karácsonyi vásárt.
Amikor végeztem a pályaudvarra volt megbeszélve a találkozó. Hát Èn egyedül egy idegen városban? Igen, sikerült eltévednem, de pár kedves ember útbaigazításával és egy jó nagy kerülövel szerenccsésen megtaláltam a pályaudvart! (Nem is én lennék ha ez nem így történt volna)

Ès mikor holtfáradtan az egész napi sétától hazaértünk, egy buliba csöppentünk bele a Kollégiumban, ugyanis az észtek bucsubulit rendeztek az egyik tutorunknak és a lakótársának, ugyanis a következö héten Amerikába utaznak, és ott is lesznek kb 1 hónapig.
De a faradság ellenére jó volt a buli, kellöképen elköszöntünk Anjától és Emmától!

Sajnos most ez az egyik utolsó kirándulásunk egy darabig, majd januárban vagy februárba remélem eljutunk Berlinbe is!

No comments: