Thursday, September 25, 2008

csütörtök (2008.09.25)

A tanfolyamon megint Uta volt, és arról tanultunk milyen ösztöndíjakat kapnak a német diákok, van aminek egy részét vissza kell fizetni és van amit nem kell. És hogy milyen szálláson laknak a német diákok Kelet és Nyugat No-ban, a legtöbben társalbérletben laknak (a szó pontos jelentése lakóközösség), és az utána következő helyen pedig kollégiumban lakás van, (mi is ebben lakunk és élvezzük ennek előnyös és hátrányos oldalait). Na szóval ezekkel a példákkal gyakoroltatták velünk a grafikonok elemzését.

Délután végre átutaltam a pénzem a német bankszámlámra, mert azt mondták kell 1-2 nap mire működni is fog a számlánk. Hát nem volt egyszerű az utalás, mert állandóan ledobott az OTP-rendszere hogy mire kitöltöttem az űrlapot lejárt az időkorlát. De harmadszorra sikerült, és remélem jó hamar megérkezik az ösztöndíjam, mer már kezd fogyni a készpénz amit kivittem. (Most kifejezetten jól jött hogy van netbankos hozzáférésem és nem mást kell megkérni hogy utaljon helyettem felhatalmazással meg minden faxnival együtt.)

Ja és vettem egy ruhaszárítót, mert a hétvégén mosni szeretnék. Elég nagy volt, úgyhogy kicsit nehézkes volt a villamoson szállítani, de egy embert se ütöttem le vele és épségben hazavittem.

1 comment:

Stimcsi said...

Vigyázat, a Szőke Ciklon szárítóval támad a jénai tömegközlekedésen! Kérünk minden kedves állampolgár fokozottabb figyelmét! ;) :D:D:D

Gyakjad őket, Te vagy az erősebb!!!