Sunday, September 21, 2008

Második nap a tanfolyamon






Reggel még az óra kezdete előtt odamentem és megkértem a tanárt hogy átmehessek a másik csoportba, mert már jó pár éve tanulom a németet, és azt mondták oké! Legfeljebb ha túl erős visszamegyek (de szerintem az nem fog bekövetkezni).
A másik tanár Christian nagyon kedves volt és szépen tagoltan beszélt németül, úgyhogy jól meg lehetett érteni. A tanításon egész nap nyelvtanoztunk, hát nem mondom jó nehéz és fárasztó volt. Ja és rajtam kívül volt még egy másik új diák a csoportba, egy francia srác Antoine (Antoán), aki aznap érkezett Jénába.
Most egy másik menzára mentünk ebédelni és nagyon örültem, hogy végre spagettit ehettem és nem krumplit, ugyanis már kezdtem unni, hogy mindenhez krumplit adnak.
Ebéd után Anjával aláírtuk a bérleti szerződéseket a szálláshoz, az irodában a nő nagyon kedves volt, és bocsánatot kért hogy ezt a szállást kaptuk, de nincs máshol hely úgyhogy ez van csak. És ha már megvolt a szerződés elmentünk a hivatalba bejelentkezni, ugyanis ha itt tanul vagy lakik az ember (és nem csak nyaral) akkor azt be kell jelenteni. Utána bankba mentünk, de nem sok sikerrel, ugyanis ahol voltunk a számla nem ingyenes (4 euró havonta) és nekünk inkább olyan kell ahol a diákoknak ingyenes a számla és ingyenes a készpénz kivétel is. A másik banknál pedig csak a jövőhét közepére kaptunk időpontot számlát csináltatni, úgyhogy várat még magára mire otthonról át tudom utaltatni az erasmuszos ösztöndíjamat. (Remélem addig is kitart a készpénzem!)
Este pedig elvittek minket egy kocsmába sört inni (BIER trinken), nagyon hangulatos kis hely volt. Mind egy nagy asztal körül ültünk le és ment az ismerkedés és beszélgetés a sörök társaságában, németül, angolul és ami nem ment sehogy se az pedig kézzel-lábbal.
Én cseresznyés sört ittam, ami nagyon ízlett pedig általában bort szoktam inni, de ha már Németországban vagyunk akkor kóstoljuk meg a söröket.
Az észtek iszonyat jó fejek, sokat dumáltunk velük és ők is ott laknak a Naumburger Str.-én ahol mi (kivéve a lányt, Szandrát ő egy jobb helyet kapott). Úgyhogy a nap végén velük mentünk haza. És így legalább van társaság a szálláson, akiket ismerünk.

1 comment:

Stimcsi said...

Micsoda álmos buksi az első képen! :)
Örülök hogy felraktál pár képet, már rég láttam a fejedet, hiányzott. ;) Még, még, még!