Sunday, September 21, 2008

Kirándulás Erfurtba











Szombat reggel arra ébredtem hogy iszonyat fáj a lábam, azt hiszem a sok lépcsőzés a koleszban és a sok séta a városban megártott neki. J De végre sokáig lehetett aludni és délelőtt is a pihenésé volt.
Délután kimentünk a pályaudvarra és elvonatoztunk Erfurtba. A vonaton Patriék az észtekkel kártyáztak odafelé meg visszafelé is. Elég érdekes játék volt, nem tudták megmondani a nevét de legalább nem volt unalmas a vonat út.
Erfurt kicsit nagyobb mint Jéna, ez Thüringia központi városa, rengeteg üzlet volt végig az utcákon, és gyönyörű régi épületeket láttam. A várost ketté szeli egy folyó amin van egy érdekes híd. A hídon átjövet nem is veszed észre hogy azon vagy, mert tele van építve lakóházakkal és olyan mintha egy szűk utcán mennél végig. Kívülről meg elég érdekesen néz ki hogy házak vannak a hídon. De nekem tetszett. Fölmentünk az egyik templom tornyába is, na onnan aztán gyönyörűen nézett ki a város.
Volt egy kis szabad időnk is, akkor elmentünk egy igazi olasz fagyizóba és ott nagyon finom fagylaltokat ettünk. Először furcsálltam hogy a németek ilyen hidegben is fagyiznak de kifejezetten jól esett. Estefelé elmentünk vacsorázni egy puccos étterembe, hát jó drágák voltak a kaják, de hát egyszer élünk, utána meg majd spórolunk a menzán meg a vajas kenyeren.
Én valami pulykahúsos tekercset ettem texasz szósszal. Finom volt de nem bírtam mind megenni.
Aztán még elcsámborogtunk élelmiszerboltot keresni, mert vasárnap minden bolt zárva van Németországban. Utána egy kis várakozás a pályaudvaron és jó későre értünk haza, ahol még dumáltunk egy kicsit az észt srácokkal.

No comments: