Sunday, September 21, 2008

Első nap a német tanfolyamon

Reggel 9-re bementünk az Egyetemre, és ott végre találkoztunk a többi Erasmusos diákkal, jó sok kínai volt köztük, (a nevüket nem nagyon tudnám felsorolni mert még elég kiejthetetlen számomra) de voltak még észtek (Andreas, Henrich, Roland és Szandra) egy török lány (Nimet) és egy amerikai lány (Jenifer) is. Az első az volt hogy megírtuk egy tesztet, sok kiegészítős mondat volt benne és kellett írni egy fogalmazást: hogy utaztunk Jénába, mi volt az első benyomásunk a városról, és mit várunk a német tanulmányainktól. Ez alapján osztották 2 felé a csoportot, Nekem nem ment annyira jól a teszt ezért a kijavítás után a gyengébb csoportba raktak.
Na az elég vicces volt!!! Azt tanultuk hogy: Ich heiße Krisztin Tóth… szóval nagyon az alapoknál, ezért egy csöppet kiakadtam hogy nekem ez a csoport túl gyenge. Nem is beszélve, hogy a csoporttársak se sok mindent tudtak németül beszélni, volt 3 Kínai, volt egy török lány aki egy kukkot se tudott németül és volt egy észt srác Roland aki 2-3 hónapja tanul csak németül, de ő legalább szorgalmas mindig össze van nőve a szótárával és keresgeti a szavakat.
Tanítás után együtt mentünk ebédelni a menzára, a kaja egész ehető volt, mindi 3 menü közül lehet válogatni, úgyhogy csak megtalálja az ember közülük a számára tetszőt.
Délutánra egy kicsit ideges lettem, hogy ez a csoportbeosztás így rossz nekem. Patri és Zoli pedig elmesélték mit csináltak a másikba és az nekem jobban tetszett. Úgyhogy este kitaláltam, reggel odamegyek a tanárhoz és megmondom, hogy át akarok menni a másik csoportba, mert abba jobban tudok fejlődni.
Délután pedig hárman sétálgattunk a városba, megnéztük a plázát, boltokban nézelődtünk, meg internetes lehetőségeket kerestünk. Jó drágák az Internet-szolgáltatók, ha nem kötsz 1-2 éves szerződést velük, és az USB készülék is húzós áron van hozzá. Ráadásul nem igazán tudjuk, hogy jobb megvenni egy ilyet: külön-külön vagy használjunk egyet és akkor sok veszekedés lenne belőle ki mikor használja.

No comments: