Sunday, September 21, 2008

Harmadik nap a tanfolyamon






Pénteken egy másik tanár tartotta az órát, Uta egy idősebb nő, az ő beszédét egy kicsit nehezebben értettem meg. Vele is nyelvtanoztunk meg a városról és az egyetemről mesélt. Sőt olvastunk is egy szöveget az egyetemről amit össze kellet foglalni, volt benne pár szó amit nem értettem. Aztán a tanítás végén körbe is vitt minket az egyetem épületén és megmutatott mindent. Nagyon szép impozáns régi épület, ami azért a mai elvárásoknak megfelelően van átalakítva. Ez az épület az egyetem legrégebbi épülete ami 1908-ban készült el, és 1934-től viseli Friedrich Schiller nevét az egyetem.
Délután pedig városnéző körútra vittek minket, egy igazi idegenvezetőt is fölfogadtak aki sok mindent mesélt a városról. Jéna egy igazi egyetemi város volt régen is és ma is kb. 25 000 diák jár ide. 4 tornya volt ami közül már csak 3 maradt meg, és persze jóval kinőtte magát a régi városhatárhoz képest. Ma pedig van egy jó magas toronyépülete ahova a séta végén föl is vittek minket. Föntről gyönyörű volt a kilátás a városra.

Este a városnéző séta után az észtekkel az amerikai lánnyal és a Francia sráccal még sétálgattunk és dumáltunk a városban egy kis bor társaságában, és benéztünk egy cseh sörözőbe is. Nagyon jó hangulatba telt az este, úgyhogy jó későn és holt fáradtan kerültem ágyba.

No comments: