Tuesday, September 16, 2008

Másnap

Reggel fölébredve reméltem hogy ez az egész csak egy rossz álom, de nem minden ugyanolyan volt.
Anja és a másik tutorunk Katharina jöttek és kérdeztük nem lehetne-e szállást cserélni vagy albérletet keresni, de azt mondták az albérletek elég drágák a szállás csere meg nem nagyon lehetséges, mert rengeteg diák van a városban a Főiskola meg az Egyetem miatt és kevés a kollégium ahhoz képest. Megpróbáltuk megkeresni a házmestert és tőle megkaptuk Patrival a saját szobánk kulcsát is. Hát Patri és az én szobám már egy fokkal jobb volt. Nálam szőnyegpadló van ami azért egy kicsit barátságosabbá teszi a szobát és nádroló van a függöny helyett.
Aztán elvittek minket várost nézni, bevillamosoztunk a városközpontba láttuk a régi egyetem épületét (itt lesz majd a német tanfolyam) meg a fő teret is. Elmentünk telefonkártyát venni a vodafonba. Aztán elmentünk az egyetem egyik újabb épületébe is ahol menza is van (az egyik a három közül) és megebédeltünk. 3 féle menza közül lehet válogatni. Egész ehető volt a kaja amit én ettem, husi, gomba, brokkoli és krumplinudli barna szósszal leöntve (német sajátosság, aszem generál szósznak nevezik). Aztán üzembe helyeztük a telefonokat, és kiderült hogy Zoli otthoni vodafonos telefonjába nem jó a német vodafonos kártya, úgyhogy lehet hogy még egy telefont is kell vennie szegénynek.
Utána hazamentünk egy kicsit pihenni, mert azért a múlt éjszaka nem sokat aludtunk, én pedig kipakoltam a cuccaim nagy részét, hátha otthonosabb lesz egy kicsit a szoba.
Aztán 6 körül elindultunk bevásárolni, hogy legyen kajánk meg miegymásunk. Egész közel 1 villamosmegállóra van egy áruház, két szintes és ott aztán majdnem mindent meg lehet kapni.
Aztán együtt megvacsiztunk és elmentünk tusolni (még mindig elég gázul nézett ki úgyhogy jó gyorsak voltunk), és hát jól fel kell öltözni hogy meg ne fázzunk visszafelé az 5-re. Aztán én le is léptem aludni, Partiék meg maradtak filmet nézni. Én pedig jó gyorsan el is aludtam merthát volt mit bepótolnom alvásból.
Ja a német nyelvvel kapcsolatba hát vannak nehézségeim, nem mindent értek meg amit Anja és Katharina mond főleg ha gyorsan beszélnek de azért próbálkozom, meg visszakérdezünk ha valami nem tiszta.
Képék majd késöbb lesznek fenn!

1 comment:

Hajni said...

Szia!

Először is KITARTÁS!!
Nagyon hiányzol (ezt majd főleg szocon fogjuk látni, de erről majd írok)
A szállás kicsit gáz, de az élmények majd kárpótolnak (ebben a gondolatban Meli is benne van)
Hajni

Sok szerencsét kívánok innen Magyarországról a naygvilágba! Vigyázz magadra!!
Kriszti